Wednesday, November 15, 2006

旧爱,新欢

当初我从初级学院毕业后,倒回到工艺学院攻读视觉系,就是为了圆梦当个设计师。

没有料到实现梦想后的短短三年里,我却毅然结束了设计生涯,投入保险领域,为自己开拓另一番事业。

还记得当时我曾为自己的这个决定挣扎了很久。毕竟设计是我的最爱。

数一数,挥别了设计已有九年了。

每当我见到有创意的设计时,依然会很兴奋和感动。犹如遇见好就不见的朋友。

不期而遇的旧爱,是每一次的心动,也是每一份新的欢喜。

1 comment:

Matthew Liu said...

Look at it in a different light: if you would be doing design years back, probably you'll be so exposed to interesting designs that they do not intrigue you anymore. Sometimes, we tend to treasure the 'old friends' rather than those whom you work together with only for financial benefits.