Sunday, January 07, 2007

彩红的祝福

2007新年的前几天,天天都很忙。为了终结一年的零零碎碎,以为可以开开心心倒数。

最后一刻还来不及从十倒数到一,天空中的烟花已经璀灿夺目。四周的人们都为新的一年兴奋地欢呼着, 而我却对身边的你说,我有一点点的伤感。

你问我为何,我也说不上来。可能是我来不及静静的去回顾2006年。或则也是我还没为这来不及的新年,做好一年的计划。

我在想有没有人如同我一样,新的一年里为着生命里的许多来不及而忧郁。

-----------------------------------------------------------

一月一号,新的一天里几经风雨的天空意外地出现了一道耀眼的彩红。它适时的出现告诉我,来不及的事,别去担忧。现时的事去把握,如同它刹那间的美丽,才是最重要的。

我很庆幸拥有新年第一道彩虹的祝福。

1 comment:

Jiabies said...

hi daniel! it doesn't matter whether you did your reflections for 2006 or not. what matters is now, 2007, and that you'll work to make it a good one :)
and well, at least you watched fireworks! i was sleeping when the clock struck twelve and it was 2007 already :)
a new year, a new beginning. right? :) and don't worry so much. just concentrate on what you're supposed to do, and the rest will fall into place.
love you! take care *hugs*