Tuesday, October 03, 2006

奎垄狂想曲

我心中的海洋, 是一片连绵不绝的蓝... 还有一波波类似心跳的海涛声; 对我来说这是平淡生活里最向往, 最接近世外桃源的风景.

当天风和日丽, 我出发到奎垄之前, 就很肯定我不会失望, 一定会见到那蔚蓝的海洋。

哗! 真的, 我终于又看见了这一个画面! 那深蓝中带绿的海, 是调色板调不出的颜色。蓝得很梦幻, 也蓝得心满意足。 难掩内心的兴奋, 尤其是水很清澈,看得见悠游的珊瑚鱼。 我好想跳进大海里去,与鱼儿同游。

一整个下午, 就这样完全的沉溺于这蓝色里。 忘了烈日, 忘了饥渴, 开心地垂钓。 还愚笨地妄想说, 如果一辈子可以这样无牵无挂的, 那到也是不错。 问题是,要是我抛得开一切的话。

但是好景不长, 天空突然转暗, 原先的蓝被吞噬了; 海面这时也变成了暗灰色。 接踵而来的是强风夹带着豆般大的雨, 倾泻而下. 放肆的大风大雨, 顿时把原先的平和世界改变了。

我这时有股冲动, 想痛痛快快的淋一场雨, 反正先前流的汗还湿着, 就当冲个凉吧! 好久,也忘了冰冷雨水打在身上的感觉。 我心想的任性, 却给母亲阻止了。

这次的奎垄两天一夜, 叫我重拾起心里的一种单纯的想往, 也挑起了压抑着的疯狂。 有如那一天的天气。

我知道我的心比这海还要深沉...

3 comments:

Matthew Liu said...

I enjoy reading your blog. It often depicts a rush of emotions to a subject or theme, and with the captivating pictures it presents a mesmerizing piece of article. Good writing! This is unlike my blog or other blogs of most Singaporeans, which merely state the events happening on the day, without the adjectives or the feelings associated with it. Perhaps I should learn some techniques of writing from you.

Unknown said...

Matthew, thanks for your compliments. Do you have a blog? Can I have the address? You are most welcome to share a thought or two here. :->

Matthew Liu said...

I do have a blog... madmatthewliu.blogspot.com ... it is definitely not as impressive as yours.. feel free to drop a comment too...