Wednesday, October 11, 2006

谁懂


有人这样说:"这世界只要有人懂你,你就不寂寞。"


谁懂, 宁可一个人看一场Art House Movie, 我也不愿约一个不懂得欣赏的人陪我.

谁懂, 买件艺术品摆在家里是很值得的心灵投资.

谁懂, 我守了一夜只为了看那一刹间的流星. (当天还是多云的天气)

谁懂, 一杯咖啡和一本小说是我的一个下午.

谁懂, 海边吹风是一种最自然的享受.

谁懂, 我工作的每一天都很有意义.

谁懂, 世界美丽的风景里有两个人.

谁懂, 我愿意一生等待那某年某月某天的幸福花开.

谁懂, ........

3 comments:

Claudia Heng 邢曉芸 said...

我想关键不在“谁懂”而是在你愿意让谁懂。老是嚷着没人欣赏你,但,你真的开了心门让人认识你吗?

慎思。

Matthew Liu said...

When you watch an Art house Movie alone, you're watching with a theatre of people who appreciates it. Buying an artistic work is not just a mental supplement for yourself, but for the artist for created the work as well. You are never the only one under the dazzling shooting star. You are never the only one who knows about your habit of reading novels and drinking coffee. People do enjoy the gentle touch of the sea breeze. I believe those who work with you find meaning when working with you. When you long for love, look for love, and you shall be able to enjoy the beautiful scenery where only two exist.

Unknown said...

谢谢你的懂。;-〉